NK Kerkdriel 2011
~
Door: Ed Raket
~
Op 21 mei stond de 2de NK wedstrijd op de agenda. Deze werd verreden in Kerkdriel, op een kleibaan. Het weer was weer fantastisch en de baan was maar net op tijd klaar. Dit als gevolg van een brand was al het stro uitgereden op de baan om te blussen. Gevolg was dat er tot vrijdagavond laat nog gewerkt moest worden aan de baan. Tijdens het lopen van een rondje baan was duidelijk dat de grond los was getrokken en dat er een hoop puin naar boven was gekomen. Dit zou voor 1 van onze rijders even een vervelend gevolg hebben. S ’ochtends had ik nog zo tegen Wim gezegd zorg dat je de stenen niet terug wilt koppen en wat denk je, na de eerste serie stapte Wim uit met een bebloed hoofd. Wim had toch een steen door zijn bril gekregen.
~
Voor LAT waren de volgende 4 lat rijders afgereisd naar Kerkdriel namelijk:
~
Juniorklasse: Rudy van Asselt
Keverklasse: Edwin Hafkamp
Sprint1600 : Wim Hagen en Ingo van Lipzig
~
Juniorklasse:
Na het succes van de eerste NK wou Rudy deze lijn graag doorzetten. In de series leek dat goed te lukken en een 3de, 7de en een 2de plaats stond Rudy er weer goed bij in de Finale. Maar helaas sloeg daarin de pech toe. Aangezien dat de baan vele gaten ging vertonen had het materiaal daar veel onder te leiden. Ik stond opgesteld voor mij finale en vervolgens zie ik Rudy stilvallen net voor het startveld. Wat later bleek was er een stuurstang gebroken en waarschijnlijk als gevolg daarvan ook een kneet kapot. Laten wij hopen dat Rudy deze wedstrijd aan het einde van het seizoen als schrap kan gebruiken dan zijn er nog alle kansen voor een mooie eindklassering in het NK.
~
Keverklasse:
Ik had mij vandaag al doel gesteld om de finale te halen. Dat het niet eenvoudig is in onze klassen weten vele mensen. Het verschil in deze klasse is zo klein wat resulteert in mooie wedstrijden. In de eerste serie moest ik weer helemaal achteraan starten op de buitenste plek, net als bij de eerste NK. Als gevolg van een verrassende baande keuze, op gedrongen door Mario, ging het super op de baan. Uiteindelijk werd ik als 8ste afgevlagd. Bij terugkomst was ik echter boos omdat de vin weer niet was aangeslagen en dat heeft mij vorig jaar ook al een motor en een hoop geld gekost. Het verschil wat dat de motor nu nog niet aan de kook was, dus laten wij hopen dat ik er geen motorschade aan over houdt. Oorzaak was dat de temperatuur sensor kapot was. Middels een nood reparatie kon ik toch werden de wedstrijd vervolgen. In de 2de serie eindigde ik als 7de. Nadat ik de start had verpruts maar ik zal niet zeggen hoe!!!
~
In de 3de serie moest ik er nog even goed voor gaan zitten om de finale plek veilig te stellen. Na een serie met veel duw en trek werk kwam ik als 6de over de finish en dat was genoeg voor een finale plek. In de finale zal er vast wel weer wat gebeuren, daar staat deze baan ook om bekend. En ja hoor na een 2 ronde vloog er in eens een kever door de lucht met als gevolg een rode vlag situatie. Ik was ondertussen op de 10de plek aan beland. Na de herstart schakelde ik even mis en koste mij weer een plek. Na een mooie strijd en flik door elkaar gehusseld werd ik als 9de afgevlagd.
~
Sprint1600:
Hierin was het voor 1 persoon al feest alvorens wij überhaupt waren begonnen. Ingo was vandaag Jarig en wou zichzelf wel een mooi cadeau geven middels een mooie klassering. Echter dit zou niet van harte gaan. In de eerste serie gaf Ingo een rondje van zichzelf door in de bocht te spinnen een daardoor diverse plaatsen moest inleveren. Uiteindelijk werd Ingo als 10de afgevlagd. In de 2de serie viel er bij de start iemand stil net voor Ingo, Ingo kon deze auto nog maar net ontwijken maar moest helemaal achteraan beginnen. Als gevolg van een rode vlag vond er een herstart plaats wat Ingo de gelegenheid gaf een paar plaatsen terug te pakken. Ingo werd als 8ste afgevlagd. In de 3de serie moest Ingo nog serieus aan de bak om een finale plek te halen. Uiteindelijk was een 4de plek voldoende voor een finale plaats. Hoe ging het met Wim in de series? Zoals al eerder verteld, kreeg Wim in de eerste serie een steen door zijn bril en moest de auto aan de kant zetten. In de 2de serie werd Wim als 9de afgevlagd en in de 3de serie als 8ste. Dus was door de uitval in de eerste serie een finale plek niet meer haalbaar. Hopen op meer succes in Lochem voor Wim, daar liggen in ieder geval geen stenen op de baan.
~
In de finale bouwde Ingo de race rustig op. Bijna elke ronde pakte Ingo een plekje en uit eindelijk werd Ingo als 8ste afgevlagd.
~
Nou nu gaan wij op naar het derde NK in Lochem op 18 Juni.
~
Tot de volgende cross.